Mienokje freubelt

zaterdag 19 januari 2013

B-diploma

Yeah, mijn buurmeisje heeft vandaag haar B-diploma gehaald en dan moet je natuurlijk een kaartje maken. Ze is speciaal, dus daar hoort een speciaal kaartje bij en die vond ik bij Sandra's Scrapshop.
Ik ben er even mee bezig geweest, maar dan heb je ook wat. Lotte was er ontzettend blij mee en zei dat deze kaart nooit meer van de piano af komt :-)

 



 
 

 
 
 



De kaart zelf is gesneden met de Silhouette (snijpatroon zit bij de bestelling), een stuk makkelijker dan met de hand knippen. Zeker als het je eerste dag op is na een week griep.
Alle randen van de Papicolor creme gevouwen en natuurlijk met vintage photo beïnkt. Ideaal papier hier voor. Een keer met een ander merk een kaart gemaakt die je een aantal keer moest vouwen en dat begon toch wel wat scheurtjes te vertonen. Dit Papicolor papier is nog net zo strak en vertoont geen extra rimpels :-)
De Swimming Tilda is met Distress pads en markers ingekleurd en op een sheet geplakt. Het water is acrylverf. Ook de randen van de sheet is met acrylverf aangezet. Het ziet er echter op de foto's blauwer uit dan in het echt. Wel leuk zo.
De kleine mermaid Tilda met zeepaard, ingekleurd met distress pads en markers en Twinkling H2O's, was eigenlijk bedoeld voor de voorkant van de kaart. Ik vond haar alleen zo leuk geworden dat ik het zonde vond om haar te verbergen en kreeg op het laatste moment een ereplaatsje op de voorgrond. Door de Twinkling H2O's glimt ze zo leuk. Nee helaas, op de foto is dat niet te zien. In haar haar heb ik pareltjes aangebracht met de Perlenpen Eis Weiss.
Voor de onderschelp heb ik lekker mogen kliederen met een bewaarsel van een hobby uit mijn verre verleden: wit en geel zand. Verder als versiering charms vis en zeepaard, wat schelpen, wat takjes uitgestanst (weet niet welk merk meer) en een stoer stuk touw van een spijkerbroeklabel. Wie wat bewaart heeft wat. Gisteravond had ik de parel meteen in de schelp geplakt. Midden in de nacht werd ik wakker en dacht "dat moet ik straks anders doen". Vandaar dat ik een roze kussentje van een watje met wat "zijde" gemaakt heb en daar de parel op heb vastgemaakt. Stond ineens een stuk aangekleder.

De voorkant van de "kaart" wilde ik eigenlijk niets mee doen, want het was geen kaart meer. Een kaart kan je namelijk dubbelvouwen, ik had hem gefixeerd door een schelp zodat hij beter bleef staan. Het wordt dan ineens hier in huis creatie genoemd :-) De voorkant van de kaart, werd toen achterkant creatie. Als ik nou aan de achterkant van de creatie ook een schelp plak, wordt hij nog stabieler. Leuk, nog een schelpje. Dan kan deze er ook nog wel bij en nog één ...
Mijn man: "Waar heb je eigenlijk je naam gezet?" Oeps ... ook maar op de achterkant op net zo'n banner als de onderschelp. Ojee, ik word enthousiast en dan moet je oppassen. Nog een stukje touw, het krimpie-dinkie zeepaardje die ik eigenlijk bij de Tilda's had bedoeld, maar te druk werd zou natuurlijk hier kunnen :-) Ik heb ook nog wat takken over omdat ik met twee kleuren groen heb gewerkt, mmmmmm ja, zeepaardje met zijn staart in een takje en plakken maar.
En zo heeft de schelp toch nog een bewerkte achterkant gekregen.

Nu moet ik hem nog weggeven. Gelukkig woont Lotte heeeeeeel dichtbij :-)

2 opmerkingen:

  1. Wat is die superrr leuk geworden zeg. Een plaatje!! Kan begrijpen dat ie bij Lotte forever op de piano blijft staan :-)

    Ps ; voel je je al weer beterderder :-) ??

    groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. GAAAFFFFFF!!! Wat prachtig gemaakt zeg Monique! Vol met mooie details en de parel in het midden maakt het helemaal af!!
    Dank je wel voor het vermelden van mijn linkje!!
    Lotte boft maar met zo'n buuf!!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.