Mienokje freubelt

dinsdag 31 juli 2012

Boekkaart

Mijn collega Iris is bevallen van een heerlijk, gezond kereltje: Aiden.
Ik kon mijn kaart niet eerder laten zien, want we zijn gisteren pas op kraambezoek geweest.

Hier is 'tie dan:



Het designpapier is van Forever Friends (The good life), gemat met blauw papier van de Boekenvoordeel. Magnolia's Baby Prince Edwin zit op een cirkel en scalloped cirkel van Nestabilities, waar ik het papier in de stans heb laten zitten en toen met DI vintage photo gesponst en gestempeld  heb met een tekststempel. Het is natuurlijk een boekkaart en daar horen teksten bij. Eronder zit een Cheery Lynn. Het ticket heb ik zelf gemaakt in Photoshop. Het nummer is de geboortedatum van Aiden. Uiteraard is dit boek een "Special Edition".






Dit is de binnenkant van de kaart. Hier zie je ook goed dat het een boek is. Een werkbeschrijving kan je overal vinden op het web. Ik was heel blij met mijn ScorPal!
De rechterkant is met een Nellie Snellen gestanst. De boekbladen natuurlijk aangezet met DI vintage photo. Ik heb het boek dichtgemaakt met een stevig stuk verpakkingsplastic, zodat ik er muisjes in kon doen. De achtergrond is van een baby scrapvel.

Links zit een bibliotheekkaart. Het plaatje van een lege kaart vond ik op het internet. Voor de rest in Photoshop aangepast met een oude typemachinefont, schots en scheef en compleet met inktvlekken :-). De eerste datum is Aiden's geboortedatum. Hij is in het Reinier de Graaf Gasthuis geboren, dus de eerste "lener" werd R. de Graaf. De tweede datum is de dag dat Iris en Aiden naar huis mochten.
Het welcome stempeltje zag ik op het internet, maar dan met een andere tekst erin. Een bijpassend lettertype erbij gezocht en mijn vertrouwde Photoshop geopend.



De achterkant van het boek. Hier hoort natuurlijk een streepjescode op. Omdat je met een streepjescode niet zo veel kan, heb ik een QR code gemaakt met een persoonlijke boodschap, die Iris met een speciale app op haar telefoon kan lezen.

Deze kaart heb ik met veel liefde gemaakt en werd met ontzettend veel enthousiasme ontvangen.
Iris, geniet lekker van je twee heerlijke knullen!

1 opmerking:

  1. Heeeeeeeeeel gaaf gedaan heb je dat, ik heb heel wat van die boekkaarten gezien op internet maar dit is wel 1 van de mooiste hihi. Wat leuk en persoonlijk heb je dat gemaakt, die muisjes erin zijn erg leuk ook, dat ideetje ga ik (proberen) te onthouden, want het is echt een leuk effect
    gr Linda

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.